- Audi R8 SQ7 carbon interieurdelen
- Stuurwiel carbon wedstrijd zeilboot
- Strandstuur Jasper Ockeloen
- Colnago C59 Black
- Nieuw aluminium Bottom Bracket huis.
- De Rosa Super King bovenbuis reparatie
- Reparatie Cervelo S3 Zitbuis
- Porsche 997 Carrera compleet interieur
- Velomobiel Quest Carbon met neus schade
- Carbon Catamaran onderdelen
- Reparatie Professionele Drone
- Isaac Meson stuk uit achtervork
- Corvettte ZR1 Custom
- BMW M6 Carbon dak
- Aston Martin Vantage
Voor een bekende autotuner mochten we de interieurdelen van een Audi R8 en SQ7 fabriceren. We maakten een volledig carbon Quattro logo. Het stuur en de stoelkappen hebben we bekleed met een laminaat carbon welke aansluit bij het originele carbon gebruikt door Audi.
Carbon stuurwiel wedstrijd zeilboot.
De mast van een wedstrijd zeilboot kwam bovenop dit grote carbon stuurwiel. Met een gebroken deel in de ronding als gevolg. D.m.v. een mal maakten we een nieuw gedeelte. En kon zodoende de ronding en het gewicht exact gekopieerd worden. Blanke lak zorgde weer voor een gladde afwerking.
Voor de unieke American Eagle strandfiets van Jasper Ockeloen fabriceerden wij dit “strandstuur”. Om een strandstuur te krijgen met rechtstaande remhendels pasten wij dit integrated racefietsstuur ingrijpend aan. Dusdanig zodat het door gaat als goedgekeurd strandstuur. Jasper won direct de strand race Egmond Pier Egmond met ons stuur!
De Colnago C59 kwam binnen met een breuk in de bovenbuis. Doordat de breuk dicht bij de balhoofd verbinding zat, werd dit een reparatie waarbij geduld en precisie vereist was. De reparatie moest dan ook in twee delen uitgevoerd worden.
Aluminium bottom bracket huizen verlijmd in carbon frames springen regelmatig los. Vanwege hun flensrand aan de binnenzijde van het frame zijn ze zonder carbon schade aan te brengen niet te verwijderen. Wij zagen het oude vaak door corrosie aangevreten BB huis uit het frame. Zonder het frame inwendig te beschadigen. Hierna verlijmen wij een splinternieuwe schroefdraad bus in het frame. Deze kunnen Pressfit, BSA, Italiaans draad of BB30 zijn.
Een huzaren stukje. Deze De Rosa Super King had een grote breuk in de bovenbuis. Met delaminatie rondom de breuk. Diverse logo’s en striping gingen verloren. Met de snijplotter sneden we de spuitmallen waardoor van de sterke reparatie niets meer te zien valt.
De zitbuis van deze Cervelo S3 was rondom gebroken. Na reparatie is het de kunst een lak aan te brengen welke onzichtbaar is afgewerkt. Dus spuitmallen maken voor het logo (de S). De juiste kleuren mengen. En met blanke lak de glans weer terug krijgen. Als laatste polijsten wij de reparatie plek voor een onzichtbare overgang.
Deze Velomobiel Quest had een behoorlijke neusschade na een kop-staart botsing met een auto. De puzzelstukjes hadden we nog, waardoor we met een sterk laminaat aan de binnenzijde, de neus ronding er weer mooi in kregen. Erna volgt veel plamuur en vul werk om een strak resultaat te krijgen. Het voor frame van de velomobiel werd ook vervangen.
Voor een race Catamaran maakten wij in beperkte oplage deze beschermkappen. Verspreid over het dek bevinden zich punten waar tijdens de wedstrijd lijnen achter kunnen blijven haken. De kapjes maken deze obstakels een stuk veiliger. Gemaakt met een Gel coat mal.
Tijdens inspectie werkzaamheden raakte deze professionele Drone ernstig beschadigd. Eén hoek kreeg een zware impact te verduren. We maakten een mal van een nog goede hoek en fabriceerden zo het te repareren gedeelte. Met sandwich materiaal bouwden we een interne constructie waaruit de Drone al uit bestaat. Dit bewijst overigens dat een reparatie gedeelte nooit zwaarder zal worden dan het originele gewicht van voor de schade.
Van de linker Seatstay van deze Isaac Meson was weinig meer over. Door een mal te trekken van de rechter Seatstay konden wij een nieuw stuk buis maken. En deze lamineren aan de linker kant van de vork waar grotendeels de buis ontbrak.
Vochtplekken in het laminaat vernielden het full carbon dak van deze BMW M6. Onder vacuüm brachten wij een nieuwe laag carbonvezel aan op het bestaande dak. Vooral na de hoogglans blanke lak laag bleek het resultaat verbluffend.
De Aston Martin had een grote breuk rond een lastige hoek op het achterpaneel. De breuk liep nog verder door achter de kentekenplaat. Zonder demontage van de auto konden we de breuk herstellen.